تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

آنلاین ریو "onlinerio"

فردا دیر است، برای خرید امروز اقدام کنید با آنلاین ریو، از معتبرترین منابع رزمی جهان به صورت کتاب و فیلم استفاده کنید


دسته بندی سایت

برچسب های مهم

پیوند ها

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 15
  • بازدید دیروز : 15
  • بازدید کل : 6665

مصاحبه با هاتسومی سنسی (قسمت اول) هنرهای رزمی و مكاشفه‌های اثربخشی از یك استاد آغاز شده در نیهون كاكوتو کبوجتسو نینجتسو


مصاحبه با هاتسومی سنسی (قسمت اول) هنرهای رزمی و مكاشفه‌های اثربخشی از یك استاد آغاز شده در نیهون كاكوتو کبوجتسو نینجتسو

مصاحبه با هاتسومی سنسی (قسمت اول)

هنرهای رزمی و مكاشفه‌های اثربخشی از یك استاد آغاز شده در نیهون كاكوتوکبوجتسو نینجتسو

 هاتسومی

 

مصاحبه اصلی در ژوئن 1998 بین استاد هاتسومی، 34توگاکوره ریوو آقایبرنارد بورداس، 10دان شیهان، نویسنده متن اصلی به زبان فرانسوی انجام شد. (برای کسانی که می خواهند متن اصلی را ببینند به سایت آقای برداس مراجعه کنند).

 

این متن توسطمیشل گراندمونتترجمه شده است، 12 ژانویه 2000.

 

امروزه هنرهای رزمی بیش از پیش ایستا و سفت می شوند و اشکال آن (کاتا) سخت تر می شود. با این حال، در طول مبارزه بین دو مبارز، برنده کسی است که حرکاتش روان ترین و طبیعی ترین باشد. هاتسومی سنسی، بنیانگذار بوجینکان، در مصاحبه ای بسیار مرتبط با این موضوع، دلیل آن را برای ما توضیح می دهد. اطلاعات گزارش شده توسط آقای برنارد بورداس در ژوئن 1998، ژاپن.

 

برنارد بورداس: در زندگی روزمره، ایستا بودن یا پرتنش بودن اغلب نشانه فقدان اعتماد به نفس یا عزت نفس، ترس یا «احساس ناراحتی با خود» است، چگونه سبک های مبارزه امروزه اینقدر سفت و ایستا شده اند؟ همیشه همین طور بوده؟

 

هاتسومی سنسی: بدیهی است که نه. در آغاز، هنر رزمی برای استفاده ایجاد شد و در آن نور، بخشی از شیوه زندگی بوشی (جنگجو، سامورایی) بود. در آن روزها هرگز نمی توانست سفت باشد.

 

برنارد بورداس: در ژاپن، کلماتسیگاتسو(زندگی، وجود) وشیزن(طبیعت) اغلب با هم مرتبط هستند، آیا ارتباطی بین این مفهوم و آنچه شما آموزش می دهید وجود دارد؟

 

هاتسومی سنسی: این یک واقعیت است! آنچه طبیعی نیست با زندگی هماهنگ نیست. زندگی دائماً تغییر می کند، همه چیز به طور طبیعی ارزیابی می شود، هیچ چیز ایستا نیست. در این ادراک، هر چیزی که میل به ایستایی دارد، طبیعی نیست و در نتیجه، چون خلاف طبیعت است، محکوم به ناپدید شدن است، زیرا بی ثمر است.

 

برنارد بورداس: آیا در هنرهای رزمی هم همینطور است؟

 

هاتسومی سنسی: بله، البته، سبک‌های سخت «هنرهای رزمی جدید» که پس از دورانادو(در دوره صلح) ایجاد شدند، قرار نبود استفاده شوند (طبقه بوشی-سامورایی منسوخ شده است)، بنابراین آنها هیچ شباهتی با هنر رزمی واقعی و سنتی(کاتونیهون کبوجتسو)ندارند.

 

برنارد بورداس: حتی به عنوان یک سبک دفاع؟

 

هاتسومی سنسی: حالا بیایید جدی بگیریم، هیچ حرفه‌ای رزمی نمی‌خواهد در طول ماموریت‌های حفاظتی خود یا هر مأموریت دیگری که جان انسان‌ها در خطر است، از آن سبک‌های سخت‌تر (و سفت‌کننده) استفاده کند. ایستا بودن در این نوع عملیات به معنای به خطر انداختن جان شریک زندگی یا حتی کشته شدن است. در این نوع سناریوها، مانند بسیاری دیگر، بقای ما به تحرک و توانایی ما برای سازگاری بستگی دارد. هیچ چیز 100% مانند آنچه برای آن تمرین کرده ایم اتفاق نمی افتد. زنده ماندن در یک مبارزه واقعی نیاز به خلاقیت زیادی دارد. فرم های سفت معمولی (کاتا) را نمی توان به طور موثر کنار هم قرار داد. زمانی که من به مربیان عملیات ویژه (FBI، CIA، SAS) آموزش می دادم، آنها از نحوه حرکت من در حین دعوا بسیار تحت تأثیر قرار گرفتند، زیرا این بسیار طبیعی و نزدیک به آنچه در طول عملیات خود انجام می دادند، بود.

 

برنارد بورداس: بسیاری از معلمان کلاس های خود را به گونه ای برگزار می کنند که گویی این فقط هر موضوع دیگری است، بدون در نظر گرفتن این که آنچه در تاتامی تدریس می کنند می تواند برای دانش آموزان آنها خارج از ایمنی دوجو خطرناک باشد: افتادن زیاد. تکنیک‌ها در پیاده‌رو چندان خوب عمل نمی‌کنند، برخی از تکنیک‌های بی‌حرکتی در زمین در برابر بیش از یک حریف به خوبی جواب نمی‌دهند، و غیره. اگر آنها را از آموزش آموزشی و ورزشی دوجو خارج کنیم، بسیاری از تکنیک‌های آموزش داده شده واقعی نیستند. کاربرد زندگی در مبارزه

 

هاتسومی سنسی: البته! در واقع، ماموران ویژه ای که من در کنار آنها حضور داشته ام، در تاتامی یا در دوجو تمرین نمی کنند، بلکه نمونه هایی از خیابان ها، ساختمان ها و آپارتمان های کاملاً مجهز را در اختیار دارند. برای این حرفه ای های واقعی، هنر مبارزه یک ورزش یا تجارت نیست، بلکه زندگی روزمره است. آنها چیزی برای بردن یا فروش ندارند، آنها با معنای واقعی هنرهای رزمی زندگی می کنند: محافظت و نجات جان.

 

برنارد بورداس:من دانشجویانی را می‌شناسم که در محوطه دانشگاه خود (رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی، اتاق‌های مطالعه، اتاق‌های نشیمن و غیره) آنقدر از زندگی واقعی محافظت می‌کردند که دیگر آرزوی کار در زمینه تحصیلی خود را نداشتند، بلکه آرزوی تبدیل شدن به آنها را داشتند. معلمان آنها نمی خواستند «پیله» خود را رها کنند و در زندگی واقعی قدم بگذارند، بلکه در پناهگاه کوچک امن خود باقی بمانند. ما می‌توانیم همین پدیده را در «هنرهای رزمی» مشاهده کنیم: برخی از دانش‌آموزان در ساختار عجیب و غریب و نابهنگام دوجو، که به تنهایی دنیایی است، محافظت می‌شوند و دوست دارند هرگز آن را ترک نکنند. به زودی، این افراد فقط می خواهند خوداستادشوند. تنها کسی باشیم که مردم به دانش گمشده ای که در ما می دهد احترام بگذارند. این مرگ هنر رزمی است زیرا پس از آن چیزی بیش از یک محصول قابل مصرف نمی شود.

 

هاتسومی سنسی:من منظور شما را از آن درک می کنم. در غرب، تفاوت زیادی بین زندگی و دوجو وجود دارد. این چیزی است که در ژاپن وجود ندارد زیرا بودو و دوجو بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ ما هستند و بنابراین برای ما عجیب و غریب نیستند. به طور سنتی، دوجو مکانی است که ما در آن راه برای یافتن «روشنگری» را تمرین می کنیم، بنابراین باید در همه جا وجود داشته باشد. در همین راستا، آموزش نیز باید در طبیعت اتفاق بیفتد و تمرین نباید محدود به ساعات کاری دوجو باشد. آیا وقتی بیرون از دوجو هستیم برای زندگی می ایستیم؟ من این افتخار را داشتم که با سنسی تاکاماتسو آشنا شوم و شاگرد او شوم. تاکاماتسو سنسی کار نمی کرد معلم هنرهای رزمی دارد (او صاحب یک چایخانه کوچک در کاشیهارا-شی در حومه نارا بود)، با این حال او 10 سال محافظ POU HI (آخرین امپراتور چین) بود. در چین صرف شده است. او باید بیش از یک بار با مخالفان مسلح و مصمم روبرو می شد و بنابراین مجبور بود از آموزه های استادان نینجا خود استفاده کند. حتی در سن 80 سالگی، تاکاماتسو بدون توجه به قد کوتاه و وزن سبکش، فوق العاده کارآمد بود. او از قدرت یا سرعت استفاده نمی کرد، ویژگی هایی که هر دو با افزایش سن از بین می روند، اما او همچنان وحشتناک بود. من چیزی جز حشره ای در دستان او نبودم، مهم نیست استاد هنرهای رزمی مدرنی که در هنگام ملاقات با او بودم. یک هنر رزمی که بر قدرت و سرعت عضلانی تأکید دارد، نمی تواند چیزی جز یک سرگرمی، فعالیتی برای استراحت برای ورزشکاران جوان باشد. آنها باید پس از مدتی هنرهای رزمی را متوقف کنند، زیرا با افزایش سن کارایی خود را از دست خواهند داد (شاید پس از آن، آنها آموزش دهند؟). شما قادر خواهید بود آنچه را که من می آموزم تا روزهای مرگ خود تمرین کنید.

 

برنارد بورداس: بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل آرتروز یا آرتروز که به دنبال تمرین «غیرطبیعی» مفصل‌ها و بدنشان به‌طور کلی ظاهر می‌شود، مجبورند تمرینات خود را کنار بگذارند. و در مورد شانه ها و زانوهای دررفته که در حین «دعواهای ورزشی» اتفاق می افتد، چطور؟ ( نمایشی که در آن صورت هزینه بالایی برای ورزشکار دارد). ملاقات من با شما واقعاً تغییر بزرگی برای من بود زیرا زانوها و آرنج هایم بعد از بیش از 20 سال ضربه زدن به هوا شروع به دردسر و درد من کردند.

 

هاتسومی سنسی: همه چیز در زندگی به طور طبیعی جریان دارد، هیچ چیز تند و تیز نیست. در بسیاری از سبک‌های مبارزه، تقریباً می‌توانید خودتان را در حال تماشای آن فیلم‌های قدیمی خاموش از سال‌های اولیه تصور کنید که در آن تصاویر به نوعی از یک حرکت به حرکت دیگر می‌پریدند، وقتی دانش‌آموزان کاتای خود را تمرین می‌کنند. آیا این یک راه طبیعی برای حرکت است؟ به هیچ وجه نمی توانید بدون توجه به آن در خیابان راه بروید (که مطمئناً هدف دربودونیست).

 

برنارد بورداس: انرژی (کی) در بدنی که شل و ریلکس است آزادتر جریان دارد، آیا سفت شدن بدن برخلاف جریان این انرژی های درونی نیست؟

 

هاتسومی سنسی: مطلقاً آنچه طبیعی نیست در درازمدت ما را بیمار می کند (در زبان ژاپنی کلمه بیماری "بیوکی" گفته می شود و از علائم "بی نظمی، ناهماهنگی" برای "بیو" و "انرژی حیاتی" تشکیل شده است. در چین باستان، همان کلمات به عنوان «شرم در خانه» خوانده می شد و به معنای «بیماری» نیز بود).

 

برنارد بورداس: برای آینده بودو در جهان چه می توان گفت؟

 

هاتسومی سنسی: در واقع، در ژاپن و همچنین در کشورهای دیگر، سبک هایی که بیش از حد سفت یا سخت هستند، تمایل به ناپدید شدن دارند. مردم ترجیح می دهند ورزش های رزمی را انجام دهند که در آن بتوانند آزادانه تر ابراز نظر کنند (کشتی، مبارزه آزاد و غیره). مردم ژاپن دیگر زمانی برای تلف کردن روی چیزهایی که در زندگی روزمره، شغل یا خانواده‌شان کاربرد ندارد، ندارند. کمتر از 1 درصد از مردم ژاپن ورزش های رزمی انجام می دهند. جوانان فوتبال یا بیسبال را برای کمک به توسعه کار گروهی ترجیح می دهند و بقیه گلف را برای تمرکز و ایستادن انتخاب می کنند. چند سال دیگر در ژاپن، هیچ کس به جز خارجی ها هیچ علاقه ای بهبودونخواهد داشت. این بسیار جدی است زیرا غروب‌ها اشکال را دوست دارند (تدوین کردن آن آسان‌تر از احساس کردن). معلمان هنرهای رزمی تمایل فزاینده ای برای ایجاد کاتاهای رسمی و عجیب و غریب بیشتر و بیشتر برای جلب رضایت مشتریان/دانش آموزان خارجی خود دارند. همه اینها روز به روز بیشتر به یک نمایش و تجارت تبدیل می شود که در آن هنر رزمی واقعی به طور کامل فراموش می شود (اگر به دلیل عدم سودآوری نادیده گرفته شود). اکثریت قریب به اتفاق غیرژاپنی‌ها آنچه را که فکر می‌کنند هنرهای رزمی از طریق فیلم‌های آمریکایی (بیشتر از آن‌ها ساخته آمریکایی) کشف کرده‌اند، بنابراین انتظار دارند آنچه را که در فیلم‌ها دیده‌اند در دوجو بیابند. و اغلب معلم، بسیار حرفه ای، برای حفظ مشتریان خود سازگار می شود… اکثریت قریب به اتفاق غیرژاپنی‌ها آنچه را که فکر می‌کنند هنرهای رزمی از طریق فیلم‌های آمریکایی (بیشتر از آن‌ها ساخته آمریکایی) کشف کرده‌اند، بنابراین انتظار دارند آنچه را که در فیلم‌ها دیده‌اند در دوجو بیابند. و اغلب معلم، بسیار حرفه ای، برای حفظ مشتریان خود سازگار می شود… اکثریت قریب به اتفاق غیرژاپنی‌ها آنچه را که فکر می‌کنند هنرهای رزمی از طریق فیلم‌های آمریکایی (بیشتر از آن‌ها ساخته آمریکایی) کشف کرده‌اند، بنابراین انتظار دارند آنچه را که در فیلم‌ها دیده‌اند در دوجو بیابند. و اغلب معلم، بسیار حرفه ای، برای حفظ مشتریان خود سازگار می شود…

 

برنارد بورداس: خارجی ها برای یادگیری هنر واقعی به ژاپن می آیند و به آنها کاتاهای مدونی داده می شود که به طور خاص برای آنها طراحی شده است، این به این معناست که آنها همیشه فریب خورده اند.

 

هاتسومی سنسی:خارجی ها دیدگاهی کاریکاتوری از ژاپن وبودودارند. بسیاری سامورایی و بوشیدو را از طریق رمان آمریکایی «شوگان» کشف کرده‌اند. چیزی که بیشتر مردم نمی دانند این است که کتاب «بوشیدو» توسط اینازو نیتوبه (دانشجوی دانشگاه) در سال 1899 نوشته شده است، یعنی 32 سال پس از ناپدید شدن آخرین سامورایی، علاوه بر این، نوشته های آن کتاب بر اساس یک رمان حماسی نوشته شده است. ساخته شده از 11 جلد (هاگاکوره کیکیگاکی) که به یاد رزمندگان حدود 150 سال قبل توسط راهب یاماموتو سونتومو نوشته شده است. آن کتاب از طریق داستان هایش این ایده را تمجید می کند که «راه جنگجو مرگ است». قبل از راهب شدن، یاماموتو سونتومو به قبیله نابیشیما در بخش نوشته/حساب خدمت می‌کرد، و بنابراین هرگز تجربه واقعی نبرد نداشت، و نه استاد هنرهای رزمی بود. همانطور که می بینید، نه کتاب «بوشیدو، راه سامورایی»، نه الهام‌بخش «هاگاکوره کیکیگاکی، یادداشت‌های جمع‌آوری‌شده در سایه برگ‌ها»، توسط جنگجویان نوشته شده است، بلکه توسط روشنفکران رویاپرداز و نوستالژیک در دوران صلح و به همین ترتیب، هیچ شباهتی با ماهیت بودو ندارند. این تصاویر عاشقانه اپینال از زمان و دنیایی دیگر است که آن تمرین‌کنندگان را به کشور ما می‌آورد. بنابراین، اکنون می‌دانید که چرا اکثر سنسی‌ها (ناسیونالیست‌های فوق‌العاده و محافظه‌کاران فوق‌العاده)، آنچه را که به دست آورده‌اند، به آنها می‌فروشند: تصاویر کارت پستال با جذابیت عجیب‌وغریب، به عبارت دیگر فولکلور شرقی. آن تصاویر عاشقانه اپینال از زمانی دیگر و دنیایی دیگر که آن تمرین‌کنندگان را به کشور ما می‌آورد. بنابراین، اکنون می‌دانید که چرا اکثر سنسی‌ها (ناسیونالیست‌های فوق‌العاده و محافظه‌کاران فوق‌العاده)، آنچه را که به دست آورده‌اند، به آنها می‌فروشند: تصاویر کارت پستال با جذابیت عجیب‌وغریب، به عبارت دیگر فولکلور شرقی. آن تصاویر عاشقانه اپینال از زمانی دیگر و دنیایی دیگر که آن تمرین‌کنندگان را به کشور ما می‌آورد. بنابراین، اکنون می‌دانید که چرا اکثر سنسی‌ها (ناسیونالیست‌های فوق‌العاده و محافظه‌کاران فوق‌العاده)، آنچه را که به دست آورده‌اند، به آنها می‌فروشند: تصاویر کارت پستال با جذابیت عجیب‌وغریب، به عبارت دیگر فولکلور شرقی.

 

برنارد بورداس: آیا هنر واقعی برای ما غربی ها اینقدر پیچیده است؟

 

هاتسومی سنسی: برعکس. همانطور که قبلاً فهمیده اید، هنر واقعی آنقدر طبیعی است که نمی توان از آن کسب و کار ساخت، در هر یک از ما وجود دارد (غریزه بقا؟). در مورد من، من به دانش‌آموزانم تکنیک‌ها را آموزش نمی‌دهم، بلکه حرکات آنها را ساده‌تر، نگرش آنها را روان‌تر می‌کنم یا اگر بخواهید، آنچه را که در رفتار آنها غیرطبیعی است اصلاح می‌کنم. من آنها را از سفتی محافظت می کنم.

 

برنارد بورداس: یعنی شما به نوعی نقاط ضعف آنها را اصلاح می کنید؟

 

هاتسومی سنسی: بله، من آنچه را که باید باشد، در جای خود قرار می دهم، بیش از 30 سال است که متخصص کایروپراکتیک هستم و هیچ کاری انجام ندادم، اما بازگرداندن به جای آن دیگر نبود.

 

برنارد بورداس: با این حال، شما هنوز در حال انتقال دانش اجدادی 9 مکتب سنتی مختلف بوجوتسو و نینجوتسو در بوجینکان هستید…

 

هاتسومی سنسی: البته، و تمرین آن هنرها درست است که می توانم شاگردانم را در زندگی روزمره کارآمدتر کنم. سنت در هنرهای رزمی همیشه این بوده است که پیشرفت کنند، با دوره ای که در آن تمرین می شد سازگار شوند تا کارآمدتر و «عملی» تر شوند. زمانی که اسلحه‌های گرم (تپانچه‌ها و تفنگ‌هایی که توسط پرتغالی‌ها و هلندی‌ها در حدود سال 1540 وارد شده بودند) در میدان‌های جنگ ژاپن معرفی شدند، زره‌ها (yoroi kabuto) برای مقاومت در برابر آن سلاح‌های جدید (که از آن‌ها می‌باشند). استفاده از آن توسط رزمندگان محافظه کار یک عمل ناجوانمردانه و بدون قیاس به حساب می آمد. پس از ارتقای زره‌ها، برخی مدارس این ایده را داشتند که تکنیک‌های جنگی و همچنین سلاح‌های خود را برای کارآمدتر کردن آنها اصلاح کنند. به همین دلیل مدرسه SHINDEN FUDO شمشیر طولانی تر و ضخیم تر از کاتانای معمولی است. به روشی مشابه، تکنیک های مدارس با منطقه ای که در آن توسعه یافتند (جغرافیا و ماهیت زمین) تطبیق داده شد. این یک واقعیت است که در یک مزرعه گل آلود برنج، در شیب تند کوه سنگی، در ساحل شنی، در یک جنگلبان بامبو در داخل خانه، به همین شکل نمی جنگید. مدرسه KUKISHIN DEN دارای کامای (موضع مبارزه) است که بسیار پایین و پایدار است، این از این واقعیت ناشی می شود که یکی از خاستگاه های تکنیک های این ریو از نیروی دریایی (kuki suigun) می آید و هنگامی که شما در حال مبارزه در یک قایق هستید، ثبات است. از ذات به همین ترتیب در یک مزرعه گل آلود برنج، در شیب تند یک کوه سنگی، در یک ساحل شنی، در یک جنگلبان بامبو در داخل یک خانه مبارزه کنید. مدرسه KUKISHIN DEN دارای کامای (موضع مبارزه) است که بسیار پایین و پایدار است، این از این واقعیت ناشی می شود که یکی از خاستگاه های تکنیک های این ریو از نیروی دریایی (kuki suigun) می آید و هنگامی که شما در حال مبارزه در یک قایق هستید، ثبات است. از ذات به همین ترتیب در یک مزرعه گل آلود برنج، در شیب تند یک کوه سنگی، در یک ساحل شنی، در یک جنگلبان بامبو در داخل یک خانه مبارزه کنید. مدرسه KUKISHIN DEN دارای کامای (موضع مبارزه) است که بسیار پایین و پایدار است، این از این واقعیت ناشی می شود که یکی از خاستگاه های تکنیک های این ریو از نیروی دریایی (kuki suigun) می آید و هنگامی که شما در حال مبارزه در یک قایق هستید، ثبات است. از ذات

 

برنارد بورداس: تعداد کمی از مردم می دانند که تعداد زیادی مدل شمشیر مختلف بسته به دوره زمانی و قبیله وجود دارد. حتی نینجاها هم نوع شمشیر خود را داشتند، نینجاتو.

 

هاتسومی سنسی: بله، شمشیر مکتب نینجوتسو TOGAKURE تقریباً یک سوم طول آن کوتاه‌تر از شمشیر استاندارد است، این به نینجا اجازه می‌دهد در حالی که به روش سنتی شمشیر می‌پوشد، از دست راست یا چپ بکشد. علاوه بر این، مأموران اطلاعاتی (نینجا) باید می‌توانستند به هر جایی دزدکی نفوذ کنند (جاسوسی کنند) و اگر پس از کشف نمی‌توانستند فرار کنند، باید می‌توانستند شمشیر بکشند و در هر جایی بجنگند. برای مثال برای اینکه بتوانید در اتاق زیر شیروانی بجنگید، بهتر است از تیغه کوتاهتری استفاده کنید.

 

برنارد بورداس: پس سبک‌های سنتی مانند آنچه در غرب به ما آموزش داده شد، ثابت نیستند؟

 

هاتسومی سنسی: مطلقاً خیر. سنت این است که برنده شوید، زنده بمانید و برای آن باید به سازگاری ادامه دهید. فقط «احساس» خاص هر مدرسه دست نخورده باقی می ماند، زیرا جوهر RYU است. و بنابراین، این جوهرهایی از 9 مدرسه است که بوجینکان را تشکیل می دهند که امروز به شما نشان می دهم که ثروت و کارایی ما را می سازد.

 

برنارد بورداس: اما امروزه هیچ کس در میدان جنگ (در درگیری مسلحانه) از شمشیر یا نیزه استفاده نمی کند.

 

هاتسومی سنسی: البته نه، اما از هر سلاحی که برای دفاع از خود استفاده می‌کنید، این روحیه جنگجو است که برای زنده ماندن و پیروزی مهم است. اگر فاصله‌ها را بد تخمین می‌زنید، روی نفس (احساساتتان) یا تعادلتان، در میدان جنگ یا جاهای دیگر، با یک سلاح، وسیله نقلیه یا ابزار کنترل بدی دارید، همه چیز یکسان است. شرایط شما تغییر می کند، اما نقاط ضعف شما ثابت می ماند، و ما همیشه در سمتی قرار می گیریم که تکیه می کنیم…

 

برنارد بورداس: بنابراین، شما عمدتاً یک نگرش ذهنی (GOKORO GAMAE) مانند FUDOSHIN (حفظ خونسردی خود) یا BUFU IKKAN (هوشیار ماندن) را آموزش می دهید. هاتسومی سنسی: من آنچه را که در ذهن شاگردانم اشتباه است تصحیح می کنم تا راه درست را انتخاب کنند.

 

برنارد بورداس: با توجه به تصور غربیبودو، بسیاری از تمرین‌کنندگان در مسیر اشتباهی قرار دارند. ما به جای اینکه به خودمان نگاه کنیم، در شرق به دنبال پاسخ به مشکلات خود هستیم. اینجاست که نیاز ما به اگزوتیسم پیدا می شود... هاتسومی حسی: اما در همه جای دنیا، درختان به سمت آسمان رشد می کنند و باران به سمت زمین می بارد. قوانين جهاني بر طبيعت حكم مي‌كنند همان‌طور كه ​​در مشرق زمين حاكم است و كساني كه با اين قوانين هماهنگ هستند با زندگي (آنچه هست) هماهنگ هستند.

 

برنارد بورداس: آیا می توانیم بگوییم کهبودوزندگی است؟

 

هاتسومی سنسی: بودوبه عنوان راهی برای یافتن یک حفاظت طبیعی، کاملاً، اما نه در راه استفاده ازبودوبرای تجارت و زندگی از آن.

 

برنارد بورداس: خیلی بهتر است که بگوییمبودوبا زندگی فرقی ندارد؟

 

هاتسومی سنسی: بله، اینطوری بهتر است. همچنین می توان گفت که هشیار بودن طبیعی است.

 

برنارد بورداس: منظور شما اصل «BUFU IKKAN» است، درست است؟

 

هاتسومی سنسی: درست است.

 

برنارد بورداس: سنسی، آیا توصیه ای به بودوکا دارید؟ هاتسومی سنسی: تلاش برای بازتولید یک فرم زندانی بودن آن است، فرم KI، خلاقیت و همچنین خودانگیختگی را می کشد. تمرین یک هنر رزمی بیشتر و بیشتر انعطاف پذیر می شود (JU) و بنابراین، بهتر می شود خود را با هر موقعیتی سازگار کرد. در این روزگار، مردم به طور فزاینده ای اسیر فرم، آسایش و مد هستند. نباید زیاد روی این چیزها (حفظ فاصله، رهایی) تاکید کرد. در حالت مقابل، هم بدن و هم ذهن سفت و سفت می شوند که بسیار خطرناک است زیرا طبیعی نیست. افراد سفت کج، سر قوی می شوند و به زندگی خود در تنهایی پایان می دهند.

 

برنارد بورداس: آنها بیش از حد یانگ می شوند، یعنی تمام نظراتی را که با نظرات خودشان متفاوت است رد می کنند و در نتیجه همه روابط خود را از دست می دهند، درست است؟

 

هاتسومی سنسی: بله، درست است. منعطف شدن یعنی کار کردن مانند طبیعت، حیوانات منعطف هستند، زندگی خود را سنگین نمی کنند، آن را همانطور که هست می پذیرند. این بسیار جالب است، این ایده "SHIKIN HARAMITSU DAIKOMYO" را منعکس می کند.

 متشکرم.

 مایکل گراندمونت

منبع از مصاحبه با هاتسومی سنسی

  انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 78

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

افزایش قد تضمینی به روش دکتر فیلیپ میلر

روش دکتر میلر برای افزایش قد چیست؟   دکتر فلیپ میلرمحقق سلامت،متخصص درمانهای طبیعی و فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب  (سوابق دکتر میلر و علت ابداع این روش برای افزایش قد توسط او) روشی رو ابداع کرد به نام گروتالر داینامیک که با استفاده از ورزش و حرکات کششی خاص بصورت منظم و در ...

دانلود کتاب آموزش ایکیدو همراه با تصاویر

دانلود کتاب آموزش ایکیدو همراه با تصاویر

آشنایی با آیکیدو بخشی از کتاب : در آیکیدو تکنیک ها نه تنها به صورت ایستاده بلکه نشسته نیز قابل اجرا است. بنابراین برای کسب مهارت در انجام فنون به صورت نشسته ابتدا باید "شیک" یعنی قدم زدن با زانو را فرا گرفت ،که اجرای ان بدین صورت می باشد،بحالت"سی زا"(دوزانو)می نشینیم با ... ...

آموزش قوانین داوری ورزش کوراش

آموزش قوانین داوری ورزش کوراش

  آموزش قوانین داوری ورزش کوراش و تکنیک های کاربردی ، در این مجموعه که بصورت کامل به شما عزیزان آموزش داده می شود. International_rules_of_Kurash زبان اصلی نسخه دانلودی محصول ارائه فایل های آموزشی فنون رزمی با ارزانترین قیمت و بهترین کیفیت و کمترین حجم قابل استفاده ... ...

تمرینات یی جین جینگ سنتی

تمرینات یی جین جینگ سنتی

تمرینات یی جین جینگ سنتی شائولین شامل مجموعه ای از تمرینات، هماهنگ با تنفس، با هدف افزایش چشمگیر سلامت جسمی هنگام تمرین. این ترکیبات حرکتی عضلات، تاندون ها و رباط های بدن را برای بهبود دامنه حرکتی، تحرک و انعطاف پذیری کشش می دهند. اين ورزش به اراده و توان خوب نياز دارد و ... ...

آموزش فرم سن لو، گوئن شو ، دائو شو و چیانگ شو

آموزش فرم سن لو، گوئن شو ، دائو شو و چیانگ شو

آموزش فرم سن لو ( چانگ چوان ) ووشو جزء فرم های مسابقاتی و استاندارد نونهالان  می باشد برای هنرجویانی که می خواهند در مسابقات شرکت کنند. در این آموزش  فرم سن لو، گوئن شو ، دائو شو و چیانگ شو  استاندارد نونهالان آموزش داده شده است. زبان اصلی نسخه دانلودی ... ...

فرم شماره 12 تکواندو (پیونگ وون)

فرم شماره 12 تکواندو (پیونگ وون)

آموزش تصویری فرم شماره 12 تکواندو (پیونگ وون) تکواندو، زیباترین هنر رزمی   ... ...

آموزش فرم چیانگ شو نوجوانان

آموزش فرم چیانگ شو نوجوانان

فرم ارتقاء سیستم سطح ووشوی چینی: فرم نیزه چیانگ شو سبک چانگ چوان مربی و نمایش دهنده: استاد هوآ لینا زبان فایل آموزشی : چینی و انگلیسی   توضیحات فایل آموزشی   فرم نیزه چیانگ شو شامل 51 حرکت، فرم استاندارد برای ترویج ووشوی چینی است. این روتین نیزه یکی از فرم های کلاسیک ... ...

ماساژ چی

ماساژ چی

تکنیک های ماساژ پرانرژی که احساسات منفی را دفع می کند، استرس را از بین می برد و حواس، اندام های داخلی و سیستم عصبی را تقویت می کند.   • نشان می دهد که چگونه ماساژ چی از انرژی درونی فرد برای ترویج جوان سازی استفاده می کند • تکنیک های ماساژ چی را برای هر اندام و سیستم بدن ... ...

دریافت فایل : ماساژ چی
پاورپوینت درس پانزدهم پیام های آسمانی پایه هفتم مزدوران شیطان

پاورپوینت درس پانزدهم پیام های آسمانی پایه هفتم مزدوران شیطان

      نوع فایل: power point فرمت فایل: ppt and pptx قابل ویرایش 17 اسلاید   قسمتی از متن پاورپوینت: اسلاید نمایشی پیام هفتم درس پانزدهمتهیه و تنظیمدرس پانزدهم مزدوران شيطان جسم انسان بوسيله ميكروبها تهديد مي شودو سلامتي آن به خطر مي افتد در نتيجه به انواع بيماريها ... ...

آموزش فرم باد بزن  تایچی شان

آموزش فرم باد بزن تایچی شان

  آموزش فرم بادبزن مسابقاتی تایچی شان ، رده سنی جوانان میباشد که برای شما عزیزان و علاقمندان به هنر تای چی آموزش داده می شود. Taijishan_style_ فرمی بسیار زیبا و قدرتمند که بصورت قدم به قدم به شما عزیزان آموزش داده می شود. بهترین فرصت برای هنرجویانی که می خواهند در ... ...

آموزش فرم تای چی _ جوانان

آموزش فرم تای چی _ جوانان

آموزش فرم تای چی ، رده سنی جوانان میباشد. فرمی بسیار زیبا  که بصورت گام به گام به شما عزیزان آموزش داده می شود. جزء فرم های مسابقاتی و استاندارد ، رده سنی جوانان می باشد. در این آموزش بصورت کامل فرم تای چی چوان ( اجرای فرم دست ) آموزش داده شده است ارائه بروزترین کلیپ های ... ...

تمرینات یی جین جینگ

تمرینات یی جین جینگ

تمرینات یی جین جینگ شامل مجموعه ای از تمرینات، هماهنگ با تنفس، با هدف افزایش چشمگیر سلامت جسمی هنگام تمرین. این ترکیبات حرکتی عضلات، تاندون ها و رباط های بدن را برای بهبود دامنه حرکتی، تحرک و انعطاف پذیری کشش می دهند. اين تمرين ها باعث حفظ تعادل در قدرت بدنى شما مى شود و ... ...

دریافت فایل : تمرینات یی جین جینگ
آموزش فرم چانگ چوان نوجوانان

آموزش فرم چانگ چوان نوجوانان

فرم چانگ چوان    فرم چانگ چوان شامل 60 حرکت، بخشی از برنامه درسی استاندارد ووشوی چینی است.    مدرس : آقای لیو هایبو، قهرمان مسابقات ملی ووشو چین   آموزش فرم چانگ چوان ووشو جزء فرم های مسابقاتی و استاندارد نوجوانان می باشد برای هنرجویانی که می خواهند در مسابقات شرکت ... ...

آموزش فرم سن لو

آموزش فرم سن لو

فیلم آموزش قدم به قدم فرم سن لو  مسابقه ای رده سنی نونهالان (سبک چانگ چوان) به صورت کم حجم و باکیفیت ، تقدیم ووشو کاران عزیز ارائه بروزترین کلیپ های آموزشی ووشو با ارزانترین قیمت و بهترین کیفیت و کمترین حجم قابل استفاده در رایانه شخصی ... ...

دریافت فایل : آموزش فرم سن لو
آموزش فرم چانگ چوان

آموزش فرم چانگ چوان

آموزش فرم مسابقاتی چانگ چوان  ، رده سنی جوانان میباشد. فرمی بسیار زیبا و پیچیده که بصورت قدم به قدم به شما عزیزان آموزش داده می شود. جزء فرم های استاندارد ، رده سنی جوانان می باشد.   آموزش قدم به قدم و بروزترین فرم  استاندارد ووشو ارائه کلیپ های آموزشی ووشو با ارزانترین ... ...

دریافت فایل : آموزش فرم چانگ چوان
تای چی توپ چیگونگ

تای چی توپ چیگونگ

دکتر Jwing-Ming Yang Ph.D.   تای چی توپ چیگونگ: برای سلامتی و هنرهای رزمی تمرین چیگونگ با توپ تای چی یکی از اجزای مهم تمرین صحیح تای چی چوان است.   تمرین توپ تای چی پس از مخفی ماندن در جوامع هنرهای رزمی، این پتانسیل را دارد که به توسعه قدرت درونی، ارتباطات کل بدن، ... ...

دریافت فایل : تای چی توپ چیگونگ
آموزش فرم  تای چی جین _ جوانان

آموزش فرم تای چی جین _ جوانان

آموزش فرم سبک تای چی جین، رده سنی جوانان میباشد. فرمی بسیار زیبا و پیچده که بصورت قدم به قدم به شما عزیزان آموزش داده می شود. آموزش قدم به قدم و کاربردی فرم زیبای تایچی جین ووشو استاندارد و زیبا زبان اصلی نسخه دانلودی محصول بدون نیاز به هزینه پستی   فرصتی استثنائی ... ...

یانگ شنگ ژانگ

یانگ شنگ ژانگ

Yang Sheng Zhang (Tai Chi Stick Health Preservation Exercises)   یانگ شنگ ژانگ (تمرینات حفظ سلامتی چوب تای چی )   تای چی یانگ شنگ ژانگ چیگونگ توسط انجمن چیگونگ سلامت چین برای بهبود سلامت، تندرستی و افزایش طول عمر ایجاد شد. از اصول طب سنتی چینی با ایجاد تعادل بین یین و ... ...

دریافت فایل : یانگ شنگ ژانگ
دانلود تفسیر تست های آزمایشگاهی آنالیز مایعات بدن

دانلود تفسیر تست های آزمایشگاهی آنالیز مایعات بدن

تفسیر تست های آزمایشگاهی آنالیز مایعات بدن در این فایل می خوانید : 1.مایع آسیت ،پریتوان یا صفاق کاربرد های بالینی این آزمایش شرایط و ملاحظات نمونه گیری جمع آوری ،انتقال و آماده سازی نمونه بررسی ماکروسکوپی شمارش سلولی بررسی بیو شیمی 2.مایع مغزی نغاعی 3.مایع ... ...

آموزش فرم دائو شو نوجوانان

آموزش فرم دائو شو نوجوانان

آموزش فرم مسابقاتی دائو شو ، رده سنی نوجوانان استفاده می شود. فرم ارتقاء سیستم سطح ووشوی چینی: فرم شمشیر دائو شو سبک چانگ چوان   مربی و نمایش دهنده: استاد لیو هایبو زبان فایل آموزشی : چینی و انگلیسی   توضیحات فایل   شمشیر پهن دائو شو شامل 56 حرکت می باشد، این فرم ... ...

دانلود کتاب راهنمای مقدماتی دویدن(اصول دوندگی)

دانلود کتاب راهنمای مقدماتی دویدن(اصول دوندگی)

کتاب راهنمای مقدماتی دویدن توضیحات: جلد اولاثر: ایان مک نیلترجمه و تنظیم: آرش حسینیانچاپ اول: اینترنتی/ مهر 1333طرح جلد از: Steve Kuzmaتمامی تصاویر توسط مترجم به متن افزوده شده است بعید است در یک جاده رانندگی کنیم یا در یک پارک قدم بزنیم بی آنکه به یاد این بیفتیم که ... ...

فرم شماره 10 تکواندو (کوم گانگ)

فرم شماره 10 تکواندو (کوم گانگ)

آموزش تصویری فرم شماره 10 تکواندو (کوم گانگ) تکواندو، زیباترین هنر رزمی   ... ...

وزیر سیاه، پرچمدار شاخه پیشروی پیاده در دفاع فرانسه

وزیر سیاه، پرچمدار شاخه پیشروی پیاده در دفاع فرانسه

دفاع فرانسه بی­ شک یکی از بهترین دفاع­ هایی است که در میان گنجینه گشایشی منتخب بازیکنان به چشم می­ خورد. تفاوت برجسته این اثر در مقایسه با سایر آثار مشابه گشایشی، شیوه­ بیان مفاهیم و دانش مورد نیاز و عدم تاکید پیوسته بر حفظ شاخه­ های اجباری و طولانی و خطوط تئوریک است. در ... ...

آموزش فرم سن لو  چانگ چوان ووشو

آموزش فرم سن لو چانگ چوان ووشو

  فرم سن لو چاچوان ووشو جزء فرم های مقدماتی  و یا استاندارد نونهالان ووشو می باشد برای آنها که می خواهند در مسابقات شرکت کنند. در این آموزش کل فرم سن لو یا استاندارد نونهالان  آموزش داده شده است. حجم کم و کیفیت خوب این محصول آن را نسبت به بقیه محصولات هم رده ممتاز کرده ... ...

حرکات اجباری در فرمهای مدرن

حرکات اجباری در فرمهای مدرن

آموزش حرکات اجباری در فرمهای مدرن ، رده سنی بزرگسالان میباشد. این حرکات باید جز فرم بکار برده شوند. این فایل آموزشی شامل فرمهای : جین شو ، دائو شو ، چیانگ شو ، نن چوان ، نن گوئن و نن دائو میباشد. ... ...

دانلود کتاب نایاب همانند یک استاد بزرگ فکر کنید

دانلود کتاب نایاب همانند یک استاد بزرگ فکر کنید

نام کتاب: همانند یک استاد بزرگ فکر کنیدنویسنده: الکساندر کوتوفمترجم: عبدالحسین نوابیتعداد صفحات: 305فرمت کتاب: PDFزبان کتاب: فارسی در این کتاب مفید که تالیف استاد بزرگ بین المللی شطرنج الکساندر کوتوف میباشد میتوانید شطرنج را در سطح جهانی بیاموزید و فکر و حرکت بعدی حریف ... ...

فرم شماره 1 تکواندو (تگوک ایل جانگ)

فرم شماره 1 تکواندو (تگوک ایل جانگ)

آموزش تصویری فرم شماره  1 تکواندو (تگوک ایل جانگ) تکواندو، زیباترین هنر رزمی   ... ...

پاورپوینت درس اول پیام های آسمانی پایه هفتم بینای مهربان

پاورپوینت درس اول پیام های آسمانی پایه هفتم بینای مهربان

      نوع فایل: power point فرمت فایل: ppt and pptx قابل ویرایش 22 اسلاید   قسمتی از متن پاورپوینت: چو قران بخوانند ، دیگر خموش به آیات قران فرا دار گوش وَ اِذا قُــرِاءَ القُـــــران ،فَاستَمِعــوا لَه وَ اَنصتـوُا لَعَلَّکُم تُرحَموُن قران کلاسی سَلامٌ هِیَ ... ...

افزایش قد  5 الی 10 سانت تا 45 سالگی (تضمینی)

افزایش قد 5 الی 10 سانت تا 45 سالگی (تضمینی)

افزایش قد با روش ما بدون دارو بوده و با تمرینات ورزشی تخصصی صورت میگیرد.   توضیحات کلی: هزینه کلی پکیج 39000 هزار تومان میباشد که با تخفیف ویژه به ارزش 19500 تومان برای شما قرار داده ایم. محدوده سنی استفاده از پکیج و نتیجه گیری از سنین 10 تا 45 سال میباشد. افزایش ... ...

فرم شماره 5 تکواندو (تگوک او جانگ)

فرم شماره 5 تکواندو (تگوک او جانگ)

آموزش تصویری فرم شماره 5 تکواندو (تگوک او جانگ) تکواندو، زیباترین هنر رزمی   ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا


مطالب تصادفی

  • جزوه و فیلم آموزشی تویی شو (TUI SHU) یا پوش هند (PUSH HAND)
  • شمشیرهای ژاپنی: نمادهای فرهنگی یک ملت. تاریخچه، متالورژی
  • وینگ چون ویتنامی - نسخه پنج حیوان
  • هوجوجوتسو:هنر با طناب بستن جنگجو
  • شونینکی: آموزه های مخفی نینجا: کتابچه راهنمای قرن هفدهم در مورد هنر پنهان کردن
  • میل پارسی چیست؟
  • ابعاد و اندازه توپ تایچی
  • تایچی چوان
  • اجراء گروهی فرم 10- تاچی چوان سبک یانگ- استاد رجب زاده
  • یادگیری و یادآوری فرم های تایچی

می توانید، ورزش را در خانه شروع کنید ،عضو خانواده آنلاین ریو شوید و شروع کنید " کنار شما هستیم"